پیش نویس اولیه (DIS) استاندارد مدیریت_انرژی  ۲۰۱۷ :ISODIS50001

هدف از تدوین این استاندارد توانمند سازی سازمان ها برای استقرار سیستم ها و فرآیندهای لازم برای بهبود عملکرد انرژی، شامل بازدهی، کاربری و مصرف انرژی است. اجرای این استاندارد به منظور هدایت سازمان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ،هزینه انرژی و دیگر موارد تاثیر گذار بر محیط زیست از طریق مدیریت نظام مند انرژی است . این استاندارد در تمامی سازمان ها صرفنظر از نوع، اندازه، شرایط جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی کاربرد دارد . استقرار موفقیت آمیز این استاندارد بستگی به بوجود تعهد در تمام سطوح و فعالیت های سازمان، بخصوص مدیریت ارشد دارد.

این استاندارد الزمایات یک سیستم مدیریت انرژی را برای تدوین و ایجاد یک خط مشی انرژی، تدوین اهداف کلان و خرد و طرح های اقدام مربوط به آن را مشخص می کند که در بردارنده الزامات قانونی و اطلاعات مربوط به مصارف بارز انرژی می باشند. سیستم مدیریت انرژی، سازمان را قادر می سازد برای دستیابی به تعهدات خط مشی، اقدام لازم به منظور بهبود عملکرد انرژی خود را انجام داده و انطباق سیستم با الزایامت این استاندارد را اثبات نماید . بکارگیری این استاندارد می تواند به گونه ای سازماندهی شود که با الزامات سازمان شامل پیچیدگی سیستم، میزان مستندات و منابع متناسب شده و برای فعالیت های تحت کنترل سازمان اعمال گردد.

سیستم مدیریت انرژی ایزو ISO 50001  در سال ۲۰۱۱  از سوی سازمان بین المللی استاندارد سازی ISO منتشر شده است. همچنین این استاندارد با استاندارد ISO 14001 سازگاری دارد

برای دانلود متن کامل پیش نویس اولیه (DIS) استاندارد مدیریت_انرژی  ۲۰۱۷ :ISODIS50001 به لینک زیر مراجعه کنید.

 

یش نویس اولیه (DIS) #استاندارد #مدیریت_انرژی ISODIS500012017

 

دیدگاه خود را بنویسید

رایانامه شما منتشر نخواهد شد. لطفا فیلد های ضروری را پر کنید.