اهمیت و اصول بازاریابی مستقیم در افزایش فروش

بازاریابی مستقیم یکی از به صرفه ترین روشها برای شرکت ها و مشاغل کوچک است. بسیاری از شرکت ها از این روش برای خود استفاده نمی کنند و فرصت بزرگی را از دست می دهند.

در بازاریابی مستقیم متنی را تهیه می کنیم و در آن مخاطب را ترغیب می کنیم تا اقدام کند و کاری انجام دهد. در این مقاله به اصول مهم و پایه ای بازاریابی مستقیم می پردازیم.

همواره پیشنهاد یا پیشنهادهایی ارائه کنید.

هیچ مطلبی را به عنوان تبلیغ، ایمیل تبلیغاتی یا نامه مستقیم نفرستید، مگر آنکه در آن پیشنهاد مشخصی وجود داشته باشد. وقتی مجلات را ورق بزنید از تبلیغات فراوانی که هیچ پیشنهادی برای مخاطب ندارند، متعجب خواهید شد. کافی نیست بگوییم کار ما چیست و اطلاعات تماس را ارائه دهیم. باید پیشنهاد مشخصی برای مشتری داشته باشیم تا در مورد آن فکر کند و تصمیم بگیرد.

دلیلی برای پاسخ به تبلیغ ارائه کنید.

اگر تبلیغ دلیلی برای پاسخ سریع ارائه نکند، بسیاری از علاقه مندان هیچگاه تماس نخواهند گرفت. انسانها معمولا کارها را به تعویق می اندازند و این تعلل آنقدر ادامه پیدا می کند که تبلیغ به فراموشی سپرده می شود.

روش اقدام را بصورت کاملا واضح توضیح دهید.

فرض کنید تبلیغ یک گارگاه آموزشی را منتشر کردید. روش اقدام باید بصورت گام به گام توضیح داده شود. فرض نکنید مشتری همه چیز را می داند و اگر به اندازه کافی علاقه مند باشد تماس خواهد گرفت. یکی از مهمترین عوامل تمایز تبلیغات معمولی و تبلیغات فوق العاده در توضیح واضح مراحل اقدام است.

در بازاریابی مستقیم، پاسخ مخاطبان را اندازه گیری کنید.

در واقع اگر چنین نباشد، پول خود را تلف می کنید. مزیت قابل توجه بازاریابی مستقیم در آن است که می توان نرخ پاسخ به تبلیغ را اندازه گرفت و تغییراتی ایجاد کرد تا نرخ پاسخ بیشتر شود. اگر از بازاریابی مستقیم از طریق پست می پردازید، می توانید کد تخفیفی خاص استفاده کنید و یا در تبلیغ بنویسید با شخصی خاص تماس بگیرند تا نتایج قابل سنجش باشد.

در بازاریابی مستقیم به برندسازی نپردازید.

هدف از بازاریابی مستقیم ارائه پیشنهاد به مخاطب و دعوت به اقدام است. حال اقدام می تواند درخواست کاتالوگ رایگان یا حتی خرید مستقیم باشد. اگر محصولات و خدمات فوق العاده ای دارید، مطمئن باشید با فروش آنها برند سازی، خود به خود انجام خواهد شد. یکبار دیگر تکرار می کنیم که هدف شما در بازاریابی مستقیم، فروش بیشتر است و نه برندسازی.

در بازاریابی مستقیم به پیگیری علاقه مندان بپردازید.

بسیاری از شرکت در این زمینه بسیار ضعیف عمل می کنند و پایگاه داده ای از علاقه مندان درست نمی کنند تا بعدا بتوانند به پیگیری علاقه مندان بپردازند. شرکت های پیشتاز از سیستم های پی گیری خودکار مانند ایمیل مارکتینگ یا پیامک استفاده می کنند. سعی کنید تا آنجا که ممکن است از پی گیری تلفنی بپرهیزید، مگر آنکه گزینه دیگری وجود نداشته باشد.

در بازاریابی مستقیم متن تبلیغ باید کاملا حرفه ای تهیه شود.

در بازاریابی مستقیم، متن شما فروشنده شماست. متن باید کاملا واضح و قابل فهم بوده و به تمامی سوالات اساسی علاقه مندان جواب هایی واضح و مشخص بدهد. اگر اینطور نباشد، معمولا فروشی ایجاد نمی شود.

 

در بازاریابی مستقیم این نتایج هستند که میزان موفقیت را تعیین می کنند.

سعی کنید فقط به دنبال نتایج باشید. مهم نیست چقدر تلاش می کنید و از دید خودتان تبلیغ چقدر حرفه ای و مناسب است. اگر درصد قابل قبولی از مخاطبان به آگهی پاسخ می دهند، کارتان را خوب انجام داده اید، در غیر اینصورت باید به دنبال ایجاد تغییرات کوچک و سنجش مجدد نتایج تبلیغ باشید.

 

دیدگاه خود را بنویسید

رایانامه شما منتشر نخواهد شد. لطفا فیلد های ضروری را پر کنید.