برگزاری اولین دوره آموزشی الزامات استاندارد مدیریت کیفیت

به همت معاونت برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران نخستین دوره آموزشی الزامات استاندارد مدیریت کیفیت با هدف معرفی و آشنایی با استانداردهای موجود در سالن کنفرانس برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، نخستین دوره آموزشی مدیریت کیفیت  بر اساس استاندارد ISO 9001 : 2008 امروز (دوشنبه)  با هماهنگی معاونت برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه ای تهران و با حضور معاون برنامه ریزی و ۲۷ نفر از رابطین واحدهای مختلف در زمینه پیاده سازی این سیستم، در محل سالن کنفرانس برگزار شد.

” مازیار جهادی” به عنوان مدرس این کارگاه آموزشی با اشاره به این که استاندارد، توافق و قرارداد در یک موضوع یا الگو می باشد گفت: استاندارد مدیریت کیفیت، استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای،استاندارد مدیریت محیط زیست و استاندارد مدیریت امنیت اطلاعات همگی از استانداردهای مهم و معروف مدیریتی می باشند.

جهادی با بیان اینکه استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۹۰۰۴ ازجمله استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت محسوب می شوند، تصریح کرد: طراحی این استانداردها به گونه ای است که مکمل یکدیگر باشند، اما هرکدام به صورت جداگانه نیزقابل استفاده هستند.

وی همچنین تاکید کرد: استاندارد ایزو ۹۰۰۱ الزاماتی را برای یك سیستم مدیریت کیفیت مشخص می کند که می تواند برای بکارگیری در درون سازمان ها یا برای گواهی کردن یا برای موارد مبتنی برقرارداد مورد استفاده قرار گیرد. این استاندارد براثربخشی سیستم مدیریت کیفیت در تحقق الزامات مشتری مداری تمرکز دارد.

جهادی در خصوص استاندارد ایزو۹۰۰۴ نیز گفت: این استاندار، راهنمایی هایی در مورد اهداف سیستم مدیریت کیفیت، فراتر از آنچه که در استاندارد ایزو ۹۰۰۱ تعیین شده است به خصوص در زمینه بهبود مستمر در عملکرد کلی وکارایی سازمانی علاوه براثربخشی آن ارایه می دهد.

وی ادامه داد: بکارگیری استاندارد ایزو ۹۰۰۴ به عنوان یك راهنما برای سازمان هایی توصیه می شود که مدیریت رده بالای آن ها می خواهند به سوی الزاماتی فراتر از آنچه که در استاندارد ایزو ۹۰۰۱ آمده است، حرکت کرده و به دنبال دستیابی به بهبود مستمرعملکرد سازمان خود هستند.

جهادی در پایان خاطر نشان کرد:کلیه نیازمندی های این استاندارد بین المللی، عمومی هستند و به نحوی تعریف شده اند تا در کلیه سازمان ها، صرف نظر از نوع، اندازه و محصولات سازمان، قابل اجرا باشند.

گفتنی است ادامه این دوره آموزشی در هفته های آتی برای رابطین معرفی شده کلیه حوزه های شرکت برگزار و گواهینامه معتبر از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به آن ها اعطاء خواهد شد.

https://www.thrw.ir/SC.php?type=component_sections&id=128&sid=1090

دیدگاه خود را بنویسید

رایانامه شما منتشر نخواهد شد. لطفا فیلد های ضروری را پر کنید.