چرا رضایت مشتری اهمیت دارد ؟ افزایش فروش و رضایت مشتری چه رابطه ای با هم دارند ؟

اینکه چرا رضایت مشتری اهمیت دارد به این مربوط می شود که در آغاز هزاره سوم و با تغییرات صورت گرفته در محیط كسب‌ وكار (درون سازمانی و برون سازمانی) سازمان‌ها با تغییر رویكرد از محصول محور به مشتری محور تبدیل شده‌اند یكی از مهم‌ترین عوامل موثر در این رویكرد پایش و بهبود رضایت مشتریان است.

اهمیت رضایت مشتری

امروزه بین کسب و کارها رقابت و مبارزه ای بی پایان وجود دارد همه برای ماندگار و افزایش درآمد استراتژی مختلفی را سرلوحه کار خود قرار می دهند . یکی از این استراتژی هایی که کسب و کارها سرلوحه کار خود قرار می دهند و یکی از رقابت های بی پایان نگهداری مشتری و جذب مشتریان جدید است. کسب و کارها می دانند باید خود را با این محیط رقابتی انطباق دهند تا زنده بمانند و رشد کنند. هر کسب و کاری برای موفقیت تلاش می کند ویکی از راه های رسیدن به موفقیت که بسیار هم دارای اهمیت است رضایت مشتری است و آن را برای رسیدن به اهداف خود بسیار مفید می دانند.

رضایت مشتری و اهمیت آن در بازاریابی

رضایت مشتری بهترین نشان برای احتمال خرید در آینده است. وقتی مشتری از ارائه خدمات رضایت دارد راهی است برای تکرار خرید و حتی جذب مشتری جدید. وقتی رضایت مشتری در اولویت باشد و بهترین خدمات به انها ارائه شود آنها به آن برند و نشان وفادار می مانند بنابراین اگر مشتریان خدمات خوبی از سوی کسب و کارها دریافت کنند به آنها همچنان به خرید و دریافت خدمات خود از آن برند ادامه می دهند اگر کسب و کاری به دنبال وفاداری مشتریان خود است باید روی رضایت مشتریان خود کار کند.

ضرورت رضایت مشتریان

رضایت مشتری نقطه کلیدی و تمایزی هر کسب و کار است. کسب و کارهایی که در این محیط موفق هستند رضایت مشتری و ارائه خدمات به مشتریان یکی از عناصر کلیدی استراتژی کسب و کار خود می دانند. رضایت مشتری کمک می کند تا نه تنها مشتریان حفظ شود ، بلکه فروش بالا می رود.

انواع رضایت مشتری

برای حفظ مشتری برخی از کسب و کارها روی قیمت ها متمرکز می شوند و تخفیف ارائه می دهند و یا آن را کاهش می دهند ولی روی خدمات مشتری تمرکز نمی کنند از این رو به دلیل کیفیت پایین ارائه خدمات به مشتریان خود مشتریان خود را از دست می دهند.

رضایت مشتری

کسب و کارهای موفق رضایت مشتریان خود را اندازه گیری و ردیابی می کنند تا بتوانند مشتریان و به تبع آن فروش خود را افزایش دهند. کارشناسان اعتقاد دارند اگر کسب و کاری ۶ ماه روی ارائه خدمات به مشتریان خود تلاش کند می توان شاهد رشد کسب و کار بود. وقتی مشتری از خدمات کسب و کارها رضایت داشته باشند درآمد بیشتری در پی خواهد داشت از این رو کسب و کارهای موفق ارزش مشتری را به خوبی درک می کنند و برای او در این زمینه فعالیت می کنند.

افزایش رضایت مشتری

آنها می دانند که نارضایتی باعث از بین رفتن مشتریان فعلی می شود و از جذب مشتریان جدید نیز خبری نخواهد بود. آنها همچنین می دانند که حفظ مشتریان ارزانتر است تا جذب مشتریان. وقتی مشتری از خدمات ارائه شده از سوی کسب و کاری رضایت داشته باشد مشتریان زیادی را به سوی کسب و کار گسیل می کند از این رو این روش برای درآمدزایی ارازنتر تمام می شود. اجرای بهبود خدمات به طور کلی امور را ساده تر می کند و کسب و کار را در سطح رشد بالا نگه می دارد. حق با مشتری است، سرلوجه کسب و کارهای موفق است. آنها برای دستیابی به سود بالا در پی آن هستند تا مشتری را راضی نگه دارند.

 

دیدگاه خود را بنویسید

رایانامه شما منتشر نخواهد شد. لطفا فیلد های ضروری را پر کنید.