آگاهی از شش عادت مدیران استراتژیست ، یک تجزیه و تحلیل در خصوص مسایل مهم و برجستهٔ سازمان است که توسط راهبران ارشد سازمان به نمایندگی از مالکان، به منظور کنترل منابع در محیط‌های خارج از سازمان، اتخاذ می‌شود. این فرایند شامل مشخص کردن ماموریت و دارایی‌های سازمان و توسعه برنامه‌های و سیاست های سازمان و همهٔ فعالیت‌هایی که برای نیل به آن‌ها نیاز است، نیز می‌شود.

شش عادت مدیران استراتژیست

عادت اول مدیران استراتژیک:

۱) پیش بینی می کنند. استراتژی نگاه به آینده است و آینده هم عموما نامعلوم ! بنابراین راهی جز پیش بینی آینده وجود ندارد.

عادت دوم مدیران استراتژیک:

۲) تقکر انتقادی دارند.  زندگی روز مره یعنی پذیرش هر آن چیزی که برای ما پیش می آید. برای تغییر وضعیت موجود، بیش از هر چیز نیازمند درک نیاز به تغییر هستیم.برای این کار نباید هر چیزی را در همان مواجهه اول پذیریم. البته طبیعتا این موضوع با بدبینی فرق دارد. تفکر انتقادی تحلیلی منطقی است و نه احساسی.

عادت سوم مدیران استراتژیک:

۳) تفسیر می کنند. دیدن ظاهر موضوعات و نتیجه گیری کار سختی نیست. مدیران استراتژیست، با بررسی اطلاعات از منابع مختلف چارچوب ها، ساختارها و روندها را شناسایی می کنند. آنها پیش فرض ها را زیر سوال می برند و فرضیه های خودشان را تعریف و آزمایش می کنند.

عادت چهارم مدیران استراتژیک:

۴) تصمیم می گیرند. مدیران استرتژیست در مرحله تحلیل نمی مانند. آنها می دانند هدف از تحلیل تصمیم و اجراست.

عادت پنجم مدیران استراتژیک:

۵) هماهنگی ایجاد می کنند. تصمیمات استراتژیک معمولا دارای ذی نفعان بیشماری هستند که خیلی وقتها منافع متضادی دارند. هنر استراتژیست هماهنگ کردن و همسوسازی این منافع متنوع و احتمالا متضاد است.

عادت ششم مدیران استراتژیک:

۶) یاد می گیرند. استراتژیست ها پس از هر گامی که بر می دارند درسی جدید می گیرند. آن ها از شکست ها و موفقیت ها می آموزند. و مهمتر آنکه این آموخته ها را در عمل به کار می گیرند

یادآور میشوم تمامی این نکات بیان شه در راستای  افزایش و بهبود فروش و بازاریابی و مدیریت بهره وری و مدیریت استانداردهای لازم مدیریتی و برندسازی مورد نیاز هر شرکت و سازمان می باشد. لذا در این خصوص حتما با ما مشورت و تماس حاصل نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

رایانامه شما منتشر نخواهد شد. لطفا فیلد های ضروری را پر کنید.