دانلود استاندارد ISO 10004:2018

مقدمه
ISO (سازمان بین المللی استاندارد سازی) یک فدراسیون جهانی سازمان های استاندارد ملی سازمان های عضو (ISO) است. کار آماده سازی استانداردهای بین المللی معمولا از طریق کمیته های فنی ISO انجام می شود. هر عضو علاقه مند به یک موضوع است که برای آن یک کمیته فنی ایجاد شده است و حق دارد در این کمیته نمایندگی نماید. سازمان های بین المللی، دولتی و غیر دولتی، در ارتباط با ISO، همچنین در این کار شرکت می کنند.

ایزو با همکاری کمیته بین المللی الکتروتکنیک (IEC) در تمام زمینه های استاندارد سازی الکتروتکنیک کار می کند.

روش هایی که برای توسعه این سند و کسانی که برای تعمیر و نگهداری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، در دستورالعمل های ISO / IEC، قسمت ۱ شرح داده شده است. به ویژه، معیارهای تایید مختلف مورد نیاز برای انواع مختلف اسناد ایزو باید ذکر شود. این سند مطابق با قوانین سرمقاله مندرج در آیین نامه ISO / IEC، قسمت ۲ (به آدرس www .iso .org / دستورالعمل ها) تهیه شده است.

توجه به احتمال وجود برخی از عناصر این سند ممکن است موضوع حق ثبت اختراع باشد. ایزو برای شناسایی هرگونه حقوق ثبت اختراع مسئول نیست. جزئیات هر گونه حقوق ثبت اختراع مشخص شده در هنگام تهیه سند در مقدمه و یا در لیست ایزو ثبت اختراعات دریافت شده مشاهده خواهد شد (www .iso.org/patents).

هر نام تجاری که در این سند استفاده می شود اطلاعاتی است که برای راحتی کاربران داده شده است و تایید آن نیست.

برای توضیح ماهیت داوطلب استانداردها، معنی اصطلاحات و اصطلاحات ایزو مربوط به ارزیابی انطباق، و نیز اطلاعات مربوط به پیروی ایزو با اصول تجارت جهانی (WTO) در موانع فنی تجارت (TBT) آدرس زیر: www .iso .org / iso / foreword .html.

این نسخه دوم اولین نسخه (ISO 10004: 2012) را لغو و جایگزین می کند که از نظر فنی اصلاح شده است.

تغییرات اصلی در مقایسه با نسخه قبلی به شرح زیر است:

– هماهنگی با ISO 9000: 2015؛

– هماهنگی با ISO 9001: 2015؛

– هماهنگی با ISO 10001، ISO 10003 و ISO 10004 بهبود یافته است.
© ISO 2018 – کلیه حقوق محفوظ است.

 

برای دانلود به لینک زیر مراجعه کنید

ISO10004-2018 (2)

دیدگاه خود را بنویسید

رایانامه شما منتشر نخواهد شد. لطفا فیلد های ضروری را پر کنید.