۵ تفکری که مانع موفقیت شما می‌شود

بیشتر باورها و تفکرات افراد ریشه در گذشته و دوران کودکی آن‌ها دارد. بسیاری از این تفکرات به دلیل یادگیری نامناسب از بزرگ‌ترها در محیط خانواده و مدرسه و همچنین از دوستان، غلط هستند و مانع پیشرفت و موفقیت انسان می‌شوند.

در ادامه با ۵ تفکر و باور رایج و اشتباه که به‌شدت مانع موفقیت شما می‌شوند، آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چگونه با اصلاح این تفکرات منفی و غلط، بتوانید پیشرفت کنید و موفق شوید.

۱- من هیچ‌وقت نمی‌توانم موفق و ثروتمند شوم!

این باور غلط در عموم مردم بسیار رایج است. برای موفقیت و ثروتمند شدن ابتدا باید آن را باور کنید. شاید اکنون شرایط نامناسبی داشته باشید، اما هزاران نفر هستند که با شرایط بسیار وخیم‌تر از شما توانسته‌اند به موفقیت‌های بزرگی برسند و ثروتمند شوند. وقتی شما این جمله را بارها تکرار می‌کنید که «من نمی‌توانم موفق و ثروتمند شوم» ضمیر ناخودآگاه شما آن را باور می‌کند و دیگر به دنبال راه‌های مختلف برای موفقیت شما نمی‌گردد!

خبر خوب آن است که هیچ دلیل و مدرکی وجود ندارد که بتواند ثابت کند شما نمی‌توانید موفق شوید! بنابراین از همین حالا این را باور کنید که شما هم می‌توانید یک فرد بسیار موفق باشید. هیچ تلاشی بی‌نتیجه نمانده و نمی‌ماند. اگر برای رسیدن به هر هدف بزرگی تلاش کنید، قطعاً می‌توانید به آن برسید.

۲- من احساس می‌کنم نیازی به تغییر ندارم!

آبِ راکد می‌گندد و آبی که درحرکت است، همیشه تازه می‌ماند! جهان پیوسته تغییر می‌کند و انسان با تغییر زنده است. کافی است نگاهی به صد سال گذشته بیندازید و میزان تغییرات جهان را محاسبه کنید! در قرن بیست‌ویکم با توجه به پیشرفت دانش و تکنولوژی، افراد باید تغییر کنند. امروزه امکانت بی‌شماری برای پیشرفت شما وجود دارد، پس حرکت کنید و از آن‌ها استفاده کنید تا موفق شوید. هر تغییر مثبتی –حتی اگر کوچک باشد- می‌تواند به موفقیت شما کمک کند. نیاز به تغییر، یک نیاز جدی و ضروری است.

۳٫ من از شکست می‌ترسم!

وقتی شما کاری را شروع می‌کنید، احتمال زیادی وجود دارد که شکست بخورید، مخصوصاً برای چندین بار اول. شکست خوردن بسیار طبیعی است، پس نباید از آن بترسید. بیشتر مردم با اولین شکست ناامید می‌شوند و دیگر ادامه نمی‌دهند و دقیقاً به همین خاطر است که بیش از ۹۵ درصد مردم جهان جزء افراد معمولی و متوسط به شمار می‌روند و به موفقیت‌های بزرگی نمی‌رسند.

برای افراد موفق، شکست معنا ندارد. هر شکستی یک تجربه است که می‌تواند شما را یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر کند. بازندگان واقعی کسانی نیستند که شکست می‌خورند، بلکه افرادی هستند که به دلیل ترس از شکست، هیچ کاری انجام نمی‌دهند. کودکی که می‌خواهد راه رفتن را بیاموزد، صدها بار زمین می‌خورد تا بالاخره بتواند راه برود. همیشه آن‌قدر به تلاشتان ادامه دهید تا سرانجام موفق شوید

 

۴- من امکانات خاصی ندارم و هیچ‌کس مرا قبول ندارد!

شما ممکن است سرمایه، تحصیلات، شغل مناسب و… نداشته باشید. همچنین احتمال دارد دیگران شما را زیاد قبول نداشته باشند. شاید امکانات خاصی ندارید، اما باید دست از تلاش بردارید؟! بسیاری از افراد موفق و ثروتمند در گذشته هیچ امکاناتی نداشته‌اند؛ اکثر آن‌ها فقیر بوده‌اند و تعدادی زیادی از آن‌ها بی‌سرپرست بوده و از کودکی کار کرده‌اند.

مهم نیست دیگران چقدر شما را قبول داشته باشند، مهم آن است که شما چقدر خودتان را باور و قبول دارید. اگر تمام امکانات در اختیار شما باشد و اگر همه‌ی مردم شما را قبول داشته باشند، تا زمانی که خودتان نخواهید و ایمان نداشته باشید، هرگز نمی‌توانید به موفقیت برسید! اگر خودتان را عمیقاً باور کنید، مطمئن باشید که دیگران هم به شما اعتماد پیدا می‌کنند. خودتان را باور کنید و با همین امکاناتی که در اختیار دارید، تلاشتان را شروع کنید و ادامه دهید.

۵- من مهارت و دانش زیادی ندارم که در کار خاصی موفق شوم!

هیچ انسانی در زمان تولد یک دانشمند یا کارآفرین نیست! اگر می‌خواهید کاری را شروع کنید، حتماً لازم نیست که دکترای آن را داشته باشید یا همه‌چیز را کاملاً درباره‌ی آن کار بدانید. بسیاری از کارها نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند و برای سایر مشاغل هم درصورتی‌که مدرک ندارید، می‌توانید از کمک افراد تحصیل‌کرده استفاده نمایید.ابتدا شروع کنید به یادگیری و کسب دانش در آن زمینه. خوشبختانه امروزه برای مشاغل زیادی دوره‌های کوتاه و کاربردی برای ورود به بازار کار موجود است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین از طریق شاگردی یا همکاری با افراد حرفه‌ای می‌توانید تجربه کسب کنید. حالا تنها باید وارد کار شوید و دانش، اطلاعات، مهارت‌ها و تجربه‌ی خود را مدام افزایش دهید. این راهی است که افراد زیادی آن را رفته‌اند و به موفقیت رسیده‌اند.

دیدگاه خود را بنویسید

رایانامه شما منتشر نخواهد شد. لطفا فیلد های ضروری را پر کنید.