چطور فروشمان را بالا ببریم؟

تجارت فقط دو وظیفه اصلی دارد: بازاریابی و نوآوری (پیتر دراکر)

دغدغه اصلی صاحبان مشاغل افزایش فروش و بازاریابی است و رسیدن به راهی که سهم بازار بیشتر در بر گیرند اما چگونه می توان به حداکثر فروش رسید؟

در ادامه با شرکت فرآیند بهبود پارسیان همراه باشید:

تنها با بالابردن کیفیت و عرضه محصولات خوب نمی توانید سهم بازار را ازآن خود  کنید، به کارگیری برخی از تکنیک ها که توسط کارشناسان و مشاوران بررسی شده می تواند شما را در این مسیر بیشتر راهنمایی کند، به گذشته نگاهی بیندازید تبلیغات دیروز و امروز را مقایسه کنید، شاید چند سال پیش وقتی محصول یا خدماتی را برای فروش داشتید از چه تبلیغاتی استفاده می کردید، تبلیغات چاپی، آگهی روزنامه، آگهی تلویزیون، تبلیغات بیلبورد و بنر و… ؟؟؟ پس در آن زمان فردی که سرمایه بیشتری را صرف تبلیغات میکرد موفق بود.

اما امروز مردم با  سیل بیشمار تبلیغات و کالاهای رنگارنگ و مختلف رو به رو هستند، اینترنت رقیب سرسختی برای تبلیغات به شیوه سنتی است راه حل چیست؟ استفاده از بازاریابی محتوی به معنای کشف شدن توسط مشتری بالقوه است. از بستر فضای مجازی برای تبلیغات استفاده کنید.

بیش فروشی برای فروش موفق، بسیار مفید است. وقتی مشتری محصولی را از شما می‌خرد و هنوز در حال و هوای خرید کردن است، راحت‌تر می‌توان محصول دیگری را که مربوط به خرید اصلی است، به او فروخت. بسیاری از افرادی که کسب‌و‌کار آنلاین دارند، برای فروش محصولاتشان به شعبه‌های خود ۱۰۰ درصد حق کمیسیون می‌دهند. زیرا وقتی فردی محصول تبلیغ شده را خریداری کند، محصول گران‌قیمت دیگری نیز به عنوان آپ‌سِل (بیش فروش)، به او پیشنهاد می‌شود. بسیاری از افراد به همین روش، بیشتر درآمد خود از فروش آنلاینِ محصولاتی که اطلاعات آنها را از طریق عکس، فیلم یا محتوا ارائه می‌دهند (info products) به دست می‌آورند.

به درستی روی محصولاتتان قیمت گذاری کنید، در بازار تحقیق کنید و از قیمت‌گذاری رقبای خود آگاه شوید. سپس محصولی تولید کنید که ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به محصول تولید شده توسط رقبای‌تان دارد و قیمت بالاتری برای آن تعیین کنید، یا کالایی با کیفیت مشابه با محصولات رقبای‌تان تولید کنید و قیمت پایین‌تری برای آن درنظر بگیرید.

قیمت بالا، حسی از «کیفیت بالا» را در مردم ایجاد می‌کند، زیرا این باور در میان مردم بسیار ریشه‌دار است که هیچ ارزانی بی‌علت نیست و هیچ گرانی، بی‌حکمت. اگر برای محصول‌تان قیمت بالایی تعیین می‌کنید، برای ارا‌ئه‌ی کیفیت مورد انتظار مشتریان‌تان نیز آمادگی داشته باشید.

برای مشتری هایتان از بسته های تشویقی استفاده کنید، مشتریان می توانند در ازای خرید خود از شما امتیازاتی دریافت کنند.

استفاده از تبلیغات، برای جلب توجه‌ افراد به سمت محصول شما ضروری است. از رسانه‌هایی برای تبلیغات استفاده کنید که بیشترین تناسب را با محصول شما و زمان انتشار آن دارند. رادیو، تلویزیون، انتشارات و اینترنت، بعضی از رسانه‌هایی هستند که می‌توانید برای تبلیغ کسب‌و‌کار خود بر آنها تکیه کنید. هرگز برای انجام تمام تبلیغات خود فقط با یک شرکت قرارداد نبندید. اگر صاحب یک سِری از محصولات هستید، تبلیغات هر یک از محصولات خود را به یک شرکت بسپارید و برای سنجش اینکه تبلیغات کدام شرکت، بیشترین بازدهی و کارایی را داشته است، آزمون دوگانه یا دوبخشی (split test) را انجام دهید.

نکته بسیار مهم این است که، هرگز و به هیچ قیمتی، کیفیت محصولات خود را کاهش ندهید. اگر مشتری اعتماد خود را به برند شما از دست بدهد، کسب‌و‌کار شما به راحتی سقوط خواهد کرد. بعضی‌ها کیفیت را فدای کاهش قیمت می‌کنند. ولی در صورت نیاز، باید قیمت را افزایش دهید و کیفیت محصول را حفظ کنید و هرگز محصولی با کیفیت پایین تولید نکنید. راه دیگر در این شرایط، این است که مقدار محصول را کاهش دهید و قیمت را ثابت نگه دارید. اگر می‌خواهید کسب‌و‌کارتان برای مدتی طولانی دوام بیاورد، باید بدانید که هر گونه کاهش کیفیت، موجب دور شدن شما از هدف‌تان می‌شود.

به فکر انتخاب یک اسم مناسب برای محصول یا برندتان باشید به طوری که به راحتی در ذهن بمانند و مشتری بتواند به درستی آن را تلفظ کند.

در محصولتان تغییرات کوچک به وجود بیاورید اگر بازار از مداد های رنگارنگ با برند های مختلف پر شده است وظیفه شماست که با تغییر هر چند کوچک در کیفیت و یا ظاهر محصول کمک به فروش بیشتر آن کنید.

همیشه لیستی از مشتریان خود داشته باشید و با ارسال پیام آنها را از محصولات جدید خود و تخفیفات آگاه سازید.

دیدگاه خود را بنویسید

رایانامه شما منتشر نخواهد شد. لطفا فیلد های ضروری را پر کنید.