نظر سنجی کارکنان ، یکی از روش‌های کاربردی برای دریافت بازخورد کارکنان در هر کسب‌وکاری است با اجرای نظرسنجی و جمع‌بندی بازخوردهای کارکنان ، نقاط قوت و ضعف کسب‌وکار مشخص‌شده و برنامه‌ریزی جهت بهبود صورت می‌گیرد.

پرسشنامه نظرسنجی از کارکنان نوعی پرسشنامه است که از آن برای به دست آوردن نظرات کارکنان، ارزیابی روحیه آنان، میزان تعامل و همچنین نظارت بر دستاوردهای کارکنان به کار گرفته می‌شود.

 

به‌طورکلی، نظرسنجی‌های کارمندان توسط واحد منابع انسانی و مدیریت ارشد سازمان اجرا می‌شود. این پرسشنامه باید بدون هیچ تردید و ترسی توسط کارکنان تکمیل شود بدین منظور پرسشنامه‌ها بدون نام و اسم تکمیل می‌شود.

 

نظرسنجی‌های کارکنان، ابزاری برای بازخورد گرفتن از کارکنان می‌باشند تا نظر آن‌ها درباره‌ی عواملی نظیر فرهنگ کار، مدیران مستقیم آن‌ها و یا عناصری که باعث ایجاد انگیزه و یا تخریب کارمندان در محیط کار می‌شوند، مشخص‌شده و به تصمیم‌گیرندگان اطلاع داده شود

 

نظرسنجی پرسنل تنها در صورت طراحی دقیق و گنجاندن سؤال‌های مناسب و هنگامی‌که کارکنان از تصدیق پاسخ‌های ارسال‌شده قبلی خود توسط مدیریت سازمان مطلع شوند، می‌تواند نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.

 

مزایای نظرسنجی :

به سازمان فرصت می‌دهد تا بر جنبه‌هایی ازجمله فرهنگ کار، جذب کارکنان جدید، حفظ افراد فعلی و تمرکز مداوم بر حفظ کارکنان تمرکز نمایند

برای بهبود بهره‌وری کارکنان تلاش می‌کند.

مدیریت می‌تواند نگرانی‌های مختلفی را که کارکنان هر روز با آن روبرو هستند و فرآیند حل شکایات کارمندان را به‌طور مؤثر بهبود بخشد.

باعث برقراری ارتباط کارکنان با مدیریت می‌شود درنتیجه آن ها مشکلات خود را بدون خجالت کشیدن در میان می‌گذارند.

عملکرد کارمندان توسط اعضای تیم و مدیران به‌طور مداوم ارزیابی‌شده و هر پیشرفتی قابل قدردانی است و می‌توان برای برطرف نمودن هر مشکل گزارش‌شده اقدام نمود

با توجه به بازخورد اطلاعات نیروی کار، برای مسائلی که به منجر به بهبود کسب‌وکار و یا ایجاد ضرر و زیان می‌شوند، تصمیم‌گیری می‌شود.

 

 

سبک رهبری

https://survey.porsline.ir/s/X8xfRjY

1 دیدگاه برای “نظرسنجی کارکنان”

  • Particularly suitable for treating NSCLC are combinations of compounds of formula I or 0 and compounds of formula I with a platinum compounds and taxanes; and b platinum compounds and antimetabolites prix levitra luxembourg A C Whole mount immunofluorescence for Isolectin B4 in the P6 retina in combination with fluorescent in situ hybridization for Mfng as indicated

دیدگاه خود را بنویسید

رایانامه شما منتشر نخواهد شد. لطفا فیلد های ضروری را پر کنید.