راه کارهای کلیدی افزایش فروش در دوران رکود و حفظ جایگاه و با توجه به تغییر رفتار مشتریان متناسب با شرایط اقتصادی (رونق به رکود و بالعکس) بایستی توسط مدیران، برنامه ریزان و نیروهای فروش و بازاریابی اندیشده شود. نیروهای فروش اگر به دنبال موفقیت در هر دو محیط هستند باید رویکردهای فروش خود را تغییر دهند. بعضی از مواردی که فعالیت فروشندگان را در شرایط رکود سخت‌تر می‌کند عبارت‌اند از:

  • هنگامی که بودجه مشتریان محدود است، آن‌ها ترس بیشتری از اتخاذ تصمیم نادرست دارند.
  • تاکید مشتریان بیشتر بر روی قیمت بوده و از فروشندگان مختلف قیمت را استعلام می‌کنند.
  • در شرایط رونق اقتصادی، مشتریان تنها درباره نرخ بازگشت سرمایه سوال می‌کنند، درحالی که در شرایط رکود

دوره ی راهکارهای افزایش فروش در دوران رکود با حضور مدیران عامل و مدیران کارخانه ها  در روز جمعه ۱۵ تیر ماه برگزار شد، سخنران جناب آقای مهندس جهادی مشاور عالی واحد های صنعتی با ۲۰ سال سابقه ی مشاوره و مشاوره بیش از ۸۰۰ بنگاه اقتصادی بودند. این دوره که به صورت کارگاهی و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد به تعریف فروش پرداختیم و به راه کارهای افزایش فروش در دوران رکود پرداخته شد، همچنین نقاط ضعف و قوت واحد های صنعتی مختلف مورد بحث قرار گرفت و مشکلاتی که مدیران حاضر در جلسه داشتند مورد بررسی قرار گرفت. از جمله مواردی که در این دوره به آنها اشاره شد به شرح ذیل می باشد:

۱. حفظ و نگهداری مشتریان فعلی

۲.  راهکارهای فروش جدید

۳. بهبود روابط اولیه

۴. توسعه روابط موجود

۵-توسعه سبد کالا

۶- توجه به نیاز در دوران رکود

۷- طرحریزی بسته ارزش متناسب با دوران رکود

۸-نحوه برند سازی در دوران رکود و اهمیت آن

۹- اهمیت صادرات و نحوه صادرات در دوران رکود

۱۰-اهمیت توجه به بهای تمام شده (لازم بذکر است نحوه محاسبه بهای تمام شده در دوره کاهش بهای تمام شده در دوران رکود به صورت مفصل ارائه خواهد گردید.)

راه کارهای افزایش فروش در دوران رکود

جهت ارتباط بیشتر با ما با واحد آموزش تماس بگیرید.