مدیریت برند

مدیریت برند یکی از پیش نیازهای اصلی در کسب و کارهای امروزی است. اگر با ترفندهای بازاریابی و روش های نوین این علم آشنا باشید می دانید که درصد بالایی از خریداران در واقع برند شما را خریده و کیفیت و مشخصات محصول و خود شرکت شما در اولویت های بعدی قرار می گیرد. البته برای برندسازی ارتقاء این مشخصات لازم و ضروری است. برای کسانی که به دنبال برندسازی هستند، مدیریت برند در رأس همه امور قرار می گیرد.

مدیریت برند1

مدیریت برند

مدیریت برند در حال حاضر با استفاده از روش های بسیار نوینی انجام و برخلاف گذشته که اصلی ترین فاکتور برای برندسازی زمان بود و هر چه میزان تجربه یک شرکت در امر تولید بیشتر بود، برند قوی تری داشت، در دنیای امروز این روند کاملاً تغییر نموده است.

بیایید این مسئله را با یک مثال ساده بیان کنیم. شرکت هایی مانند موتورولا، ال جی و حتی سونی از شرکت های بسیار قدیمی در بازار موبایل بوده و سال ها است که محصولات این برندها در حال عرضه در مناطق مختلف جهان می باشد. کاربران این کمپانی ها از دیرباز علاقه خاصی به طراحی های آنها داشته و از اسمارت فون های این برندها راضی هستند، اما جالب است بدانید که رتبه چهارم فروش موبایل های هوشمند در حال حاضر متعلق به برند شیائومی است که از عمر آن هنوز یک دهه هم نگذشته. این شروع قدرتمند برای یک مدیر برند می تواند منجر به ارتقاء برند در مدت زمانی بسیار کوتاه شود. قدرتی که تکنولوژی های امروز و تکنیک های خاص برندسازی آن را برای شرکت های تازه فراهم آورده است.

در ادامه مقاله قصد داریم تا کمی بیشتر درباره برند، مدیریت برند و برندسازی صحبت کنیم تا با افزایش سطح آگاهی کاربران آنها را برای یک شگفتی جدید در کسب و کار خودشان آماده کنیم.

برند سازی چیست؟

برندینگ یا همان برند سازی اصول و قواعدی هستند که با استفاده از یک استراتژی برند قرار است ارزش شرکت شما را در نزد مشتری به نمایش بگذارند. در واقع تمام مواردی که از این پس قرار است در شرکت شما اعم از کیفیت محصولات، خدمات پس از فروش، تجربیات خریداران گذشته، احساس مردم نسبت به شرکت شما و هر چیز دیگری که به عنوان ارزش شناخته شود، در برند شما نهفته باشد. از این رو برندسازی، مدیریت برند و برندینگ دارای رتبه و اعتبار بسیار بالایی در مدیریت شرکت ها خواهد داشت. روش های زیادی هم برای آن وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

احتمال شما هم تا کنون این عبارت را شنیده اید، ارزش برند یک شرکت بسیار بالا است. این عبارت دقیقاً در حال ارزش گذاری مدیریت برند شرکت حاضر است. برندسازی اصولی  و درست علاوه بر ارزش آفرینی برای محصولات و تولیدات حتی می تواند ارزش ریالی یک شرکت را نیز چندین درجه ارتقاء بخشد. از این رو استفاده از یک تیم قدرتمند برای ارتقاء برند شما  و برندسازی آن بسیار حائز اهمیت بوده و نیاز مبرم تجارت در بازار امروز است. شاید مسیر برندسازی و ارتقاء ارزش برند کمی زمان بر و نیاز به هزینه و پشتکار زیادی داشته باشد، اما پس از پایان این پروسه در بدترین حالت هم شما بهتر از رقبا در فروش عمل خواهید کرد.

مدیریت برند2

مدیریت برند

اصول برند سازی

مدیران برند و شرکت ها باید بدانند که طراحی لوگو و داشتن یک شعار و رسالت و چشم انداز برای شرکت از اولین قدم های برندسازی بوده و پیمودن این قدم ها چیزی جز نقطه آغاز برای شما نخواهد بود. اگر در همین نقطه متوقف شوید، چیزی به ارزش شرکت شما اضافه نخواهد شد. استفاده از راهکارهای اساسی برند سازی برای ارتقاء سطح کیفی شرکت نیاز به یک پروسه کامل دارد. برخی از مهم ترین اصول برندسازی می توانند موارد زیر باشند:

تبلیغات

اولین و مهم ترین اصل در برندسازی تبلیغات درست، به موقع و در جای مناسب است. برندهایی که به دنبال شهرت های همیشگی هستند باید هزینه آن را نیز بپردازند. اگر در تبلیغات کوتاهی کنید، هیچ وقت برند معتبر و شناخته شده ای نخواهید بود. هزینه برای تبلیغات اولین هزینه ای است که باید در بودجه بندی شرکت خود آن را لحاظ نمایید.

منحصر به فرد باشید.

شما می توانید از جزئیات بسیار کوچک تا بزرگترین قسمت ای شرکت خود را به صورت منحصر به فرد و انحصاری در اختیار داشته باشید. منحصر به فرد بودن از طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی و سایت اینترنتی گرفته تا نحوه مدیریت شرکت، ارتباط با مشتریان و هر چیز دیگری که به شرکت شما مربوط باشد، می تواند در نظر گرفته شود. سر جمع هزینه های لازم برای چنین انحصار طلبی هایی در بازار امروز عدد قابل توجهی نخواهد بود. با این حال ارزش آفرینی آن برای شما چند برابر می باشد.

مدیریت برند3

مدیریت برند

سیستم بازاریابی قدرتمند

مسیر ارتباطی اصلی هر شرکتی با مردم و مشتریان در سیستم بازاریابی آن می باشد. از بسته بندی محصولات گرفته تا نحوه ارسال آنها و ارائه خدمات و تماس با مشتری همه از جمله اصول برندسازی هستند که همگی در سیسم بازاریابی شرکت شما قرار می گیرند. از این رو بهتر است در این بخش با قدرت بالایی حضور داشته باشد.همیشه در صحنه باشید.به هر طریق ممکن همیشه سعی کنید در صحنه راقبت و بازار حضور داشته باشید. با بسته بندی جدید، مسابقات، تبلیغات و .. از جمله ابزارهایی هستند که به وسیله آنها می توانید حضور خود را در صحنه رقابت حفظ نمایید.صداقت و مشتری مداری را فراموش نکنید.اگر سری به داستان تحولات بهترین برندهای دنیا در صنایع مختلف بزنید، آنها هیچ گاه دو اصل اساسی صداقت و احترام به حقوق مشتری را فراموش نکرده اند.

استانداردهای معتبر جهانی

یکی دیگر از روش ها و اصول برندسازی همگام کردن شرکت با استانداردهای معتبر جهان است که این استانداردهای شناخته شده می توانند بهترین تبلیغ برای شما باشند. استاندارد ISO 10668 یک استاندارد جهانی برای تعیین ارزش پولی هر برند است. البته با سخت گیری های زیادی برای استفاده از این استانداردها در شرکت خود روبرو خواهید شد. با این حال دسترسی به چنین استانداردهای می تواند قدمی بزرگ برای شما در کسب و کارتان باشد.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

رایانامه شما منتشر نخواهد شد. لطفا فیلد های ضروری را پر کنید.